شناسه خبر : 80713
شنبه 18 بهمن 1399 , 11:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار اسناد عملیات کربلای ۵ پس از ۳۴ سال/ فیلم

انتشار اسناد عملیات کربلای 5 پس از 34 سال/ صوت مکالمه شهید سلیمانی و محسن رضایی+ فیلم

فیلم اسناد عملیات کربلای ۵ از عملیات‌های غرور آفرین دفاع مقدس پس از ۳۴ سال برای اولین بار منتشر شد.

اسناد عملیات کربلای 5 از عملیات‌های غرور آفرین دفاع مقدس پس از 34 سال برای اولین بار منتشر شد. در فیلم صوت مکالمه حاج قاسم و محسن رضایی هنگام شکست لشکر گارد عراق بعد از 20 روز مقاومت لشکر 41 ثارالله در کانال ماهی و سخنان شهید سردار قاسم سلیمانی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ خود وجود دارد.

عملیات کربلای 5‌ یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های رزمندگان دفاع مقدس در طول جنگ تحمیلی بود، در 19 دی‌‌ماه سال 1365 با رمز یازهرا(س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ با وجود وضعیت سخت آن روزها و کمبود تجهیزات و پس از شکست در عملیات کربلای 4 آغاز شد.

کربلای 5 را می‌توان پاسخی به عملیات کربلای 4 دانست؛ زیرا در این عملیات دشمن که مورد حمایت کشورهای غربی بود توانست به کمک آواکس‌ها عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی شد. انجام عملیات در منطقه کربلای 5، آن هم در مقیاس گسترده، موجب شد عملیات در فاو منتفی و نیرو و امکانات دشمن به منطقه شرق بصره اعزام شود.

 

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi